Globalna sprzedaż samochodów hamuje i negatywnie wpływa na branżę motoryzacyjną w Polsce.

Allianz Trade przy okazji Targów motoryzacyjnych w Paryżu przygotowali analizę omawiającą trendy na tym rynku. Dla Polski szczególnie istotne jest to co dzieje się na rynku niemieckiej motoryzacji. I nie chodzi tu jedynie o mało etyczny wymiar radości z czyichś niepowodzeń (niemieckiej motoryzacji), ale zauważenie, iż wraz z jej kłopotami doświadcza ich także wielu dostawców z Polski i z całej Europy Środkowej. Wyczerpuje się bowiem dotychczasowy model niemieckiej motoryzacji uzależnionej od eksportu, która jeszcze w 2023 sprzedała za granicę 75% swojej produkcji w myśl strategii podwójnej globalizacji: produkcji i sprzedaży oraz dominacji w segmencie premium.

https://www.allianz-trade.com/content/dam/onemarketing/aztrade/allianz-trade_com/pl_PL/dokumenty/centrum-prasowe/wiadomosci/allianztrade-2024-10-23-schadenfreude-z-niemieckiej-motoryzacji.pdf